• Identiteit
  • Kinderopvang
    • Peuterspeelgroep (PSG)
    • Buitenschoolse opvang (BSO)
  • Onderwijs
    • Engels in alle groepen
    • De Vreedzame School
  • Zorg
  • Ouders
    • OR
    • Kindcentrumraad
  • Kwaliteit
  • Inspecties
  • SchoolVensterPO
  • Vakanties
  • Team
  • Privacy
  • Werken bij PIT
  • Peuterspeelgroep Kikkers
  • Groep 1 / 2 Eenden
  • Groep 1 / 2 Hazen
  • Groep 3
  • Groep 4
  • Groep 5
  • Groep 6
  • Groep 7
  • Groep 8
  • BSO
  • Nieuws
  • Brugbrieven
  • Downloads
  • Agenda

Kinderuitspraken

Gehoord in groep 5 (gesprek over Dagobert Duck): "He, Tim, ken jij de Zwarte Jongens?". 

Gezien in werkschrift begrijpend lezen van groep 5:
Vraag: Vind je het leuk om iets te leren van een tekst?
Antwoord:  "Nee, want ik wil game". 

In de Kajuit (bij de computers) zegt een jongen uit groep 4: Ïk kan de koptelefoon niet vinden".
Een jongen uit groep 6 zegt: 'Dan moet je het draadje volgen". 

De meester (Groep 5) heeft een plan bedacht om in het geheim een toespraak voor te laten bereiden voor een jongen die naar een andere school gaat. Een andere jongen zegt: "Meester, ik heb een gat in uw plan ontdekt".

Groep 5 heeft reken/meetles. Een meisje zegt: "Meester, bij het meten van onze lengte hebben we onze schoenen uitgedaan, want we weten niet waar onze voeten zitten".  

Groep 7 krijgt bij gym voor het eerst de invalleerkracht. Een jongen zegt: "We krijgen de stagejuf zeker". Meester: "Nee hoor". Zegt een andere jongen: "Oh, het is een echte!"

In een dictee voor groep 5 zit de volgende zin:
De juf geeft ons andere plaatsen.
In een schrift gevonden variant:
De juf geeft ons andere platjes.

Een tafereel op een gebrandschilderd raam in de Dordtse Dom heet 'De verrassing van Dordrecht' Te zien een ommuurde stad en een aantal ridders. Zegt een meisje: "Ik weet wat de verrassing van Dordrecht is. Het is de 2e wereldoorlog".

Gehoord op de trap in de toren van de Dordtse Dom: "Nu  komen we weer bij de vierkante driehoeken". 

Een meisje uit groep 7 loopt in de Dordtse Dom (schoolkamp). Ze wijst op een houten schot en vraagt: "Is dat een schuldenkamertje?"  Op de vraag wat ze zei vertelde ze: "Ik bedoelde gewoon zo'n kamertje waar je naar toe kan als je iets verkeerds hebt gedaan om erover te praten".

Groep 7 gaat op de fiets naar De Kleine Rug op schoolkamp. De meester die voorop rijdt trekt een oranje veiligheidsvest aan (voor en achter de 'kolonne' verplicht). Vraagt een meisje: "Meester, waarom hebt u zo'n brandweerding aan?" 

In groep 5 wordt in de kring vaak over voetbal verteld. Op een dag vertelt een meisje over haar schoolschaakwedstrijd, er vallen nogal wat schaaktermen: Door de tijd gaan, vlag gevallen, voorgezegd door een ander (wat weer niet telt), extra tijd, pat.
Reageert een meisje: "Ik sprak al geen voetbals, nu spreek ik ook al geen schaaks". 
Aardrijkskundeschrift groep 5:

Vraag: Zou jij graag in Marokko willen wonen?
Antwoord: "Nee, omdat Nederland mijn nationale tijd is". 

In groep 5 wordt met rekenen gesproken over eenheden.
Zegt een meisje: "Meester, bestaan er ook tweeheden?"

Meisje uit groep 5 in de kring: Ïk heb een nichtje gekregen. Het is een meisje".

Overblijfjuf tegen meisje uit groep 2b: "Goed zo, je hoeft nog maar een paar hapjes". Meisje: Een páár, nog twéé!" 

Gehoord in groep 8: "Een splinter haal je uit je huid met een penseel......." 
Verder ontstond er nog enige verwarring rondom de volgende opmerking: "Juffrouw is het nu een washandje of een handwasje?"

In groep 5 is, n.a.v. St Maarten, een gesprek gehouden over relikwieën. En wat daar dan in kan zitten. Bij het bekijken van afbeeldingen op internet zegt een meisje: "Meester, wat is dat rode (lakzegel)  daar? Eh, laat maar, misschien wil ik het ook wel niet weten." 

Wist u dat een kind uit groep 8 een 'eitje' voor een karweitje doet in haar vrije tijd?

Groep 3 heeft een gesprek over zakgeld. Sommige kinderen moeten een klusje doen om zijn of haar zakgeld te verdienen. Maar één kind zegt: Ik hoef alleen maar een week te wachten.

Groep 3:
Juf, wist je dat je pas bier mag drinken als je drieentwintig bent. Dan zijn al je cellen uitgegroeid. Kind uit groep 3: hé wij zijn met zijn drieëntwintigen.

In groep 3 komt er een jarige binnen.  Zegt een kind: Juf, zij is de oudste van de klas want ze heeft dubbel gezeten.

Kind uit groep 6: Mijn ouders willen een huis kopen, ze wachten alleen nog even tot het afgeprijsd wordt.

Jongen (groep 5) tegen een andere jongen over het pakken van een informatieboekje: "Natuurlijk mag dat, je moet het alleen even vragen".

Meisje in groep 5: “Vorig jaar heb ik met stoeien mijn groeischijf gebroken”.

Kinderen zijn druk, meester van groep 5 legt de les stil en zegt tot slot van zijn ‘verhaal’: “Hoe zou dát nu toch komen?” Onmiddellijk reageert een jongen: “Géén idee, maar ik wéét het wèl”.

Kind vraagt: 'Juf gaan we de kerstfilm weer op de wiebelwagen kijken?".

De juf van groep 3 vraagt, wie kan mij vertellen wat in 'canon' zingen is? Antwoordt van een kind: "Dat is als de juf er achteraan zingt".

Een kind in groep 5 vertelde dat z'n ouders een ongelukje hebben gehad. 
De zijspiegel is kapot. 
"M'n vader heeft ‘m zelf al wel een beetje gemaakt. 
Maar hij gaat nog wel naar de makelaar". (bedoeld wordt: automonteur)

Na een afspraak elders komt juf Goedegebuur weer terug op school, ze doet het hek open, de kleuters spelen buiten,  en een van de kleuters, zegt: Ha, ben je weer thuis?

Een kind in groep 8 leest in zijn aardrijkskundeboek de volgende zin hardop voor:
In Zimbabwe krijgt een koffieboer ruim 45 eurocent voor een kilo aangebrande koffie (dit moest natuurlijk zijn ongebrande koffie).

In de les legt de meester uit wat een investering betekent. Na de les komt er een kind van groep 8 nog even op terug. Meester? Bestaat er dan ook ‘uitvestering'?

Een Leerling uit groep 7 is naar het toilet geweest en komt nogal ontdaan weer terug de klas in. Bij de juf komt ze melden dat er iets geks was. Het was niet van haar, echt niet, ze moest alleen een plas, dus dat ding, die ‘grote ontvangst" lag er al.

Een leerling van groep 7 is naar de film geweest. Eigenlijk voor 12 jaar en ouder en dat is hij nog niet. Gelukkig hebben ze geen "contolatie" gehad.

Tijdens de overblijf eten de kinderen wegens drukte in groep 3. 
Een aantal kinderen zitten te kleuren. Een van de jongens kleurt een broek van een voetbal speler roze. Waarop hij commentaar krijgt van de andere jongens. Roze is voor meisjes. Nou zegt de jongen, 'sommige' jongens houden wel van roze. Kleine zus komt voor haar broer op! Ja en ik heb geen sommige broer hoor!

Een jongen uit groep 5 vertelt maandagochtend over zijn bezoek aan het verjaardagsfeest van zijn klasgenoot. Zegt een andere jongen die daar ook geweest is: "Hé, dat is míjn tekst!" 

Een meisje uit groep 5 vertelt aan de meester: "Meester, ik heb thuis een kikker. Hij is wel hyperactief!"

Na de gymles zijn de jongens allemaal al aangekleed.
De juf gaat bij de meisjes kijken en treft daar nog wat dametjes in hun lingerie.
Als de juf wat mopperend opmerkt dat de jongens allang klaar zijn, heeft een leerlinge daar wel een verklaring voor.
Ze zegt:"Dat komt juf, omdat wij meisjes meer werk hebben. Wij hebben meer accessoires."
  
De juf is bij de kapper geweest en heeft nu een coupe soleil.
Een oplettend jongetje merkt het op en zegt:"Hé juf, u heeft uw haar geschilderd."

In opdracht van de systeembeheerder moest de printer uit en weer aangezet worden. Voor het aanzetten moest uiteraard even gewacht worden, waarbij blijkbaar zichtbaar geteld werd. Zegt een kind dat erbij zit: "Onze juf heeft ook nooit geduld met moderne apparatuur en computers. Dan zet ze mij er maar achter en zegt dat ze er anders mee gaat gooien".

In een toets wordt gevraagd wat we bedoelen als we ‘iemand in de kleren steken'.
Volgens deze leerling word je dan ‘afgemaakt'. 
Een andere leerling wil opschrijven dat een vliegtuig van aluminium wordt gemaakt, maar......hoe schrijf je dat???
Een alluminiemmen vliegtuig?
Toch knap gevonden.

Op vrijdagochtend gymen groep 3 en 4 samen.
Bij het opruimen van de ballen zegt een kind uit groep 3 tegen een kind uit groep 4:
De ronde ballen moeten in de bak en die andere in de kist hoor!

Een moeder en een kind lopen langs de klas van groep 4.
Kind zegt tegen zijn moeder, ‘mam ik ben verliefd'.
O , zegt moeder en wanneer ga je trouwen?
Het is even stil, ehhhh 30 februari

Twee kleuters staan in het toilet met elkaar te praten.
De ene kleuter is jarig en de andere kleuter vraagt: "hoeveel jaar ben jij?"
De jarige kleuter, weet het niet.
De andere kleuter vraagt: Was je eerst 3 of 4.
‘3' zegt de jarige kleuter. 
O dan ben je nu 4, want na 3 komt 4.

Een kind uit groep 8 maakt zich een beetje zorgen of zijn vader 's avonds wel op de ouderavond zal verschijnen. Er bestaat namelijk een kans dat hij het vergeet, volgens het kind. De meester stelt de volgende dag de leerling gerust en zegt hem dat zijn vader keurig op tijd was. Waarop de leerling antwoord: "Mooi, dan hoef ik hem dit keer niet te slaan".

Op maandagochtend vertelt een kind uit groep 8 dat hij heeft gevoetbald met een vriendje en zijn broer. Hij heeft dat wel op een heel bijzonder veld gedaan namelijk een stenen grasveld.

In groep 8 leest een kind steeds sneller voor uit een boek. De leerkracht zegt dat 
het te snel gaat en vraagt of de leerling misschien iets rustiger kan voorlezen. 
Het kind antwoord hierop: Ik lees niet te snel, u luistert te langzaam!

Juf van groep 3 vertelt in de klas dat juf Goedegebuur straks de les komt overnemen.
Reactie van de klas: Joepie juf "BAAS" komt straks!!!

In groep 3 zijn de kinderen een trekpop aan het maken waarbij ze 
splitpennen gebruiken:
"Juf, moet hier nu de polonaise (splitpen) tussen?

Een studente komt tussen de middag vragen of ze na half 4 een interview
mag afnemen. Zegt een overblijver uit groep 5: "Hé meester, die juf ken
ik, die ken ik van de straat."

De juf is aan de lijn en verloot de vele traktaties onder de leerlingen.
Een kaasje met daarop een stuk komkommer blijft staan. Een leerling vraagt
aan haar of ze die komkommer wel lust en hebben mag. Als de juf antwoordt
dat ze dat inderdaad wel lust zegt de leerling:"Dat dacht ik al. Ik vind u
namelijk een echte komkommereter."

Het verhaal over de oma in coma gaat deze week verder (zie hieronder)
en een leerling vertelt dat deze les ook weer over die oma met die 
koelbloeding gaat.

De les begrijpend lezen gaat over een oma die in coma raakt na een
hersenbloeding.(zware kost) Er wordt gevraagd wat een coma en een
hersenbloeding is en hoe je dat krijgt. Aan de juf de eer om dat enigszins
begrijpelijk uit te leggen. Ze vertelt over ongezonde leefstijl en de
leerlingen reageren meteen met verslaving aan sigaretten en drugs.
Een leerlinge vertelt dat je van drugs heel ziek kunt worden en dat zij
iemand kende bij wie in de disco een pilletje in zijn drankje was gedaan.
Een andere leerling zegt verontwaardigd: "Als ik later naar de disco ga,
neem ik mooi mijn eigen drinken mee."

Bij een taaltoets in groep 5 zegt de meester dat je bij een keuzeopdracht
altijd iets moet opschrijven, ook als je het antwoord niet weet. Je kunt
tenslotte goed gokken...Na een tijdje zegt iemand tegen de meester:
"Meester, ik heb hier een klein gokje gewaagd, want ik wist het niet
echt". Na een momentje stilte zei het kind: "Eigenlijk heb ik een grote
gok gewaagd, want ik wist het helemaal niet".

Kind uit groep 5:
"Wat is eigenlijk de achternaam van juf Van Bree?" 
Meisje uit groep 5 tegen de meester: ".....mijn opa in het ziekenhuis werd
gekopieerd, eh, oh nee, geópereerd!!!"

Een jongen uit groep 3 wil vertellen dat hij in een slaapzak had geslapen.
Hij maakt er van: "ik heb vannacht in een zaapslak geslapen"

Een jongen uit groep 6 vouwt zijn korfbalkleren netjes op en zegt
vervolgens: "ik kan wel moeder worden"

Een meisje uit groep 5 helpt een kind uit groep 7 in de gang en zegt
daarna tegen de meester: "Meester, ik heb het verstand van groep 7".

Een meester op school komt er achter, dat twee zusjes op onze school en hun moeder heel erg op elkaar lijken en zelfs dezelfde uitspraken hebben. Als de meester dat tegen ze zegt, antwoordt het ene meisje: Ach meester, daar kunnen wij ook niets aan doen. Het zit nu eenmaal in onze geestelijke bloedaderen!

Juf heeft een gesprekje met groep 3 over het uitlaten van een hond. Waar
houd je de hond aan vast als je hem gaat uitlaten? Antwoord van kind: aan
z'n handvat!

Jongetje groep 3: Ik ben gisteren neef geworden.

Groep 7 filosofeert over wat er was voordat jij geboren was. Kind antwoordt: De jaren tachtig, juf!

In groep 8 heeft de meester gezegd, dat je altijd een antwoord moet geven op een vraag van de toets. Probeer altijd te antwoorden. 
Tijdens een repetitie Engels weten twee kinderen niet meer wat het woordje 'volwassene' betekent in het Engels. Het ene kind antwoord hierop: 'old child'. Het andere schrijft op: 'dement (in het NL)'.

Vraag bij spel in groep 5:
Hoe heet een jaar waarin februari 29 dagen heeft?
Antwoord: Een griezeljaar.

Een meisje uit groep 4 zegt in de kleine Kajuit: "Wij hebben vandaag juf Matser". Een meisje uit groep 7 reageert: "Dat kan niet, die zit in Siberië!"

Vandaag werd er in de godsdienstles gepraat over vriendschap. Wie is jouw beste vriend en waarom waren o.a. twee vragen.
Twee jongens uit de klas, die ook familie van elkaar zijn, zijn dikke vrienden. Eén zei dat de familieband daar wel mee te maken had. 
Ze lagen, toen ze nog klein waren, al samen in de bench.

Tijdens een aardrijkskundeles over water in groep 5 loopt een jongen zomaar naar de kraan.
Zegt een meisje: "Verspil geen water!"

Gezien bij een vraag bij begrijpend lezen in groep 5: 
Wat zijn:  Dat zijn dieren die:  
nachtdieren?  graag in de nacht wakker zijn  
roofdieren?  graag roofen  
slachtdieren?  die graag geslacht willen worden 

Een kind uit groep 8 is nieuwsgierig: Hoeveel fout heb ik meester?
- Meester: Je hebt 1 fout. 
Kind: Dat is in ieder geval beter dan niets!

Kind uit groep 8: Meester hoe oud bent u eigenlijk?
- Ik ben 25 jaar. 
Oh, dan bent u jonger dan mijn opa!

Gehoord in de gymrij van groep 4:
Vraag: Op welk nummer wonen jullie daar?
Antwoord: Op nummer 4. Dat is de eerlijke kant. Die telt van 2 - 4 - 6 - 8.
Aan de overkant tellen ze anders. Zo van 1 - 3 - 5 - 7.
Maar wij wonen aan de eerlijke kant.

Gehoord in groep 1/2B: Wij waren in de kerstvakantie naar de biblioscoop om naar Plop te kijken.

Kleuter: Als je 28 bent, dan ga je trouwen!

Gehoord in 1/2A: Juf, mag ik zo'n ding waar je alles plat mee kunt maken?

Bij de stroomstoring vallen de lichten uit.
Kind in groep 5:
"Lamp is leeg!"

Vraagt de gymmeester aan de kinderen: En, is de meester nog een beetje
veranderd na zijn trouwen? 
Antwoord een kind: Ja, hij is bruiner geworden!!

Gehoord op schoolreis.
Kind vraagt: "Kunt u 10 euro wisselen? Geeft u maar 2 van 50 cent, en doet
u er dan maar een beetje bij".

Een gesprekje tussen twee jongens uit groep 3:
Ene jongen: Jij vind de juf aardig hè?
Andere jongen: Ja, daar kan ik ook niks aan doen!!!

Groep 6 is bezig met het kweken van plantjes uit bruine bonen. Een jongen
uit groep 6: .....Mr. and mrs. Bean!

Een jongen uit groep 8 gaf de volgende  betekenis aan het spreekwoord:
 'Van je hart geen moordkuil maken.'
- Je moet niet alles wat niet leuk is niet vertellen.

Een leerlinge uit onze klas vindt huiswerk maar saai. Zij gaf bij
computerles aan dat ze er spontane 'wurg-je-meester' aanvallen van krijgt.

Een leerling van groep 2:
Juf: Wie weet  hoe de Emmaüsgangers konden zien dat het Jezus was die met
hen aan tafel zat?
Leerling: door de handtekeningen op zijn handen.

En met het sorteren van knopen, wist dezelfde leerling te vertellen dat er
ook paracetamol knopen bij zaten. Bij navraag bleek het om parelmoer te
gaan.

Vraag om in te vullen bij begrijpend lezen van groep 5:
Sla en ..... zijn verschillende ......
Antwoord door een kind:
Sla en broekolie zijn verschillende groeten.


Vraag in geschiedenisrepetitie groep 5:
Een slaapkast met deurtjes heet....
Antwoord: bedsteeg.

Vraag uit geschiedenisrepetitie groep 5:
Oma Nettie deed het huishouden met de hand. Waarom?
Antwoord: Dan kon ze overal beter bij.

Gehoord in groep 5:
Weet je meester, als ik verdrietig ben ga ik naar de eendjes kijken, die
vrolijken je weer helemaal op.

Kind: Restsommen??  Zijn er ook huisarrestsommen?

Een jongen uit groep 5 ging op de computer de map 'Mijn Documomenten' openen.

Bij het schaaktoernooi op de Lindestein...
Meester: Hoe heb je verloren?
Brugschaker (groep 5): Hij heeft me van de binnenkant opgerold.

Ook bij schaaktoernooi Lindestein:
Brugschaker (groep 7): Ik vind de moeilijke makkelijker dan de makkelijke.

Vraag aan een leerling in groep 6: Waarom is een rode paprika eigenlijk lekkerder dan een groene paprika?
Antwoord het kind: Rood is nou eenmaal de kleur van Valentijn!

Meester: Vroeger kregen kinderen op school klappen met de plak.
Kind: Hadden ze toen de hamer nog niet uitgevonden?

In een rekenles in groep 5 over deelsommen zijn er eerst 8 blokjes op rij gelegd, en daarna in groepjes van 2.
Meester: Wat is er nu met de blokjes gebeurd?
Antwoord: "Er zitten nu hapertjes tussen".

Gehoord tijdens gesprek over gezond eten in groep 5:
"Snoepen is best goed als je klein bent, dan kun je sneller wisselen".

Een kind beweerde in groep 7 dat de hoogste stand in de Gouden Eeuw niet de regenten waren, maar de restanten!

Kringgesprek over plaatsen van namen van kinderen op de site:
Meester: "Als 2 kinderen dezelfde voornaam hebben zetten we de eerste
letter van de achternaam erbij."
Een jongen vraagt: "Wat doet u dan als 1 kind Robin Poena heet en een
andere jongen Robin Poeno?"

De aanleiding voor het volgende gesprekje tussen een juf en een kind, was de oud-papier actie van school. Veel kinderen hadden oud papier ingeleverd, en dus ook lootjes met de kans op mooie prijzen.
Een van de kinderen zegt min of meer beteuterd:
"Wij hebben nooit oude kranten".
Juf: "Leest jouw papa of mama dan nooit de krant"?
"Jawel, mijn papa leest heeeel vaak de krant"!
Juf:"Maar dan hebben jullie toch wel oude kranten?"
"Nee, want mijn vader leest hem dan gewoon nog een keer"!

Twee opmerkingen naar aanleiding van een godsdienstverhaal in groep 5:
Meester, wanneer was God er eigenlijk voor het eerst?
Is God getrouwd?

Een kind zei tegen de meester: "Meester, kun je ook spijsvertering in je hoofd hebben?"

Tijdens een les wordt er gepraat over het maken van vuur met een vergrootglas (de zon erop laten schijnen en op één punt richten). Een aantal kinderen hebben dit wel eens geprobeerd. Een kind zegt, dat ze het wel eens op een dode wesp heeft uitgeprobeerd. Waarop een ander zegt: "Dan zal die wesp je wel heel erg dankbaar zijn geweest, dat jij hem hebt gecremeerd."

Een kind uit groep 4 vroeg zichzelf af, "Wie heeft
het rekenen eigenlijk uitgevonden?"

De laatste dag voor de vakantie zat groep 3 bij groep 4 in het lokaal. We hebben geknutseld, buiten gespeeld en televisie gekeken. Twee kinderen van de overblijf hadden het volgende gesprek op de gang:
Kind groep 3: Weet je dat ik vandaag in groep 4 zit?
Kleuter: Zo, en krijg je dan ook lezen en rekenen?
Kind groep 3: Ja, van groep 4!!

Een kind uit groep 5 over het aquarium op school: "Meester, waar is die kromme vis gebleven?"

Twee kinderen uit groep 3 tegen elkaar:
Weet jij wat huren is???
Dan mag je een auto of een huis lenen dat doen wij ook, zei een 7 jarige.
Moet je daar niet voor betalen?
Nee natuurlijk niet, je leent het toch?
Dus je moet de auto of het huis weer teruggeven?
Nee hoor dat doen we niet!

Een kind rent de gymzaal in en roept naar de gymmeester:
Gefeliciteerd met uw pasgeboren baby.................    En.........hoe oud is de baby? 
 

Laatste nieuws

Wij zoeken een allround communicatiespecialist

Meer

Wervingskrant

Meer

Meer nieuws

Agenda

Zomervakantie 2025

19 juli 2025

Contact

Laan van Nederhoven 23

3334 BN Zwijndrecht

T 078 - 820 00 13

info@brug-zwijndrecht.nl

 

Routeplanner >

 

FacebookTwitter

Zoeken

 

Kinderopvang

Inschrijven

BSO

Peuters

Baby’s

Kinderopvang

 

Onderwijs

Onderwijsvakanties

Onderwijstijden

Passend onderwijs

Beoordeling kindcentra

Meergetalenteerden

Inschrijven


 

Algemeen

Ouders

Agenda

Nieuws

Kwaliteit

Disclaimer

 

Bekijk hier de informatiegids >

 

PIT kinderopvang & onderwijs

Kinderopvang Zwijndrecht - Kinderopvang Alblasserdam - Kinderopvang Hendrik-Ido-Ambacht - Basisonderwijs Zwijndrecht
Basisonderwijs Alblasserdam - Basisonderwijs Hendrik-Ido-Ambacht - Basisonderwijs Heerjansdam - Speciaal basisonderwijs Ridderkerk
Kindcentrum Zwijndrecht - Kindcentrum Alblasserdam - Kindcentrum Hendrik-Ido-Ambacht  - Kindcentrum Ridderkerk - Kindcentrum Heerjansdam
PIT kinderopvang & onderwijs - PIT kinderopvang - PIT onderwijs

Copyright 2025 - Kindcentrum De Brug
Inloggen | Ziber Education - Ziber Kwieb, de handige schoolapp | Design by Pencilpoint | creatief in vorm & inhoud