• Identiteit
  • Kinderopvang
    • Peuterspeelgroep (PSG)
    • Buitenschoolse opvang (BSO)
  • Onderwijs
    • Engels in alle groepen
    • De Vreedzame School
  • Zorg
  • Ouders
    • OR
    • Kindcentrumraad
  • Kwaliteit
  • Inspecties
  • SchoolVensterPO
  • Vakanties
  • Team
  • Privacy
  • Werken bij PIT
  • Peuterspeelgroep Kikkers
  • Groep 1 / 2 Eenden
  • Groep 1 / 2 Hazen
  • Groep 3
  • Groep 4
  • Groep 5
  • Groep 6
  • Groep 7
  • Groep 8
  • BSO
  • Nieuws
  • Brugbrieven
  • Downloads
  • Agenda
overzicht

Schoolschaken: verslag van de negende ronde

Gepubliceerd: 01-04-2016

De negende ronde (21-3-16)

Ook deze ronde brachr weinig verrassingen; of was het dat de tegenstanders van de koplopers de opening  “vreemd “ speelden.Olivier speelde als tweede zet een loper en gaf daarmee een centrumpion kado. Vervolgens werd er een opmars ingezet met de h-pion en liet een tweevoudige aanval op f7 toe en daarna verlies van de toren en wat later de partij. Maxime speelde tegen Rishyan zijn stukken teveel heen en weer (onnodig) terug, waardoor Rishyan een ontwikkelingsvoordeel kreeg en won daardoor. Mike speelde tegen Minh Vu ook als tweede zet een loper en ook dat kostte hem een centrumpion, want hij ‘vergat ‘terug te slaan. En terwijl hij ook met de h-pion ging lopen (door schaakgrootmeesters als anti-ontwikkelingszetten genoemd) werd hij in 12 zetten matgezet. Joris won van Tjeerd, andanks dat de witspeler de aangeboden loper niet sloeg Tjeerd raakte in het middenspel een stuk aan maar zag toen een betere. Omdat aanraken is zetten raakte hij een beetje confuus en mede daardoor won Joris. Frank wist tegen Tom te winnen, door zijn grote ervaring en ondanks dat Tom de opening goed speelde. Door de opening beter te spelen, wist Kaithlynn tegen Lisanne voordeel te behalen en uituindelijk met drie zware stukken schaakmat te zetten. Tycho speelde tegen Chris en hier ging het bij beide spelers wat minder in de opening en vlotte het middenspel ook niet . Daarom werd door beide spelers tot gelijk spel besloten. Matthijs tegen Daan R. was ook een beetje een vreemde partij: de witspeler ruilde op e7 de dame, tenminste hij verwachtte dat er teruggeslagen zou worden, maar Daan ging weg met zijn koning, zodat Matthijs dit stuk voor kwam te staan. Door deze voorsprong wist Matthijs steeds meer materiaal te winnen en uiteindelijk de partij. Daan S. probeerde herdersmat uit tegen Sam, maar deze deed gelijk de juiste tegenzetten en kwam daardoor op voorsprong. Na lang spelen stond Sam gewonnen, maar de afwerking was niet de juiste: PAT. De beginnende speler Etienne moest met wit tegen Thorsten en brutaal als de witspeler is (op het schaakbord !) speelde hij herdersmat, waar de zwartspeler helemaal niet rekende. Op 4 april spelen we de 10e ronde, 11 april de laatste ronde van dit schooljaar, 12 april met een zestal spelers in H.I.Ambacht tegen de John F.Kenndyschool om ’s avonds 18.30u. de afsluitavond en prijsuitreiking (tot 19.30u.)

Bert Broerse

Laatste nieuws

Zoeken in nieuws


Zoek

Contact

Laan van Nederhoven 23

3334 BN Zwijndrecht

T 078 - 820 00 13

info@brug-zwijndrecht.nl

 

Routeplanner >

 

FacebookTwitter

Zoeken

 

Kinderopvang

Inschrijven

BSO

Peuters

Baby’s

Kinderopvang

 

Onderwijs

Onderwijsvakanties

Onderwijstijden

Passend onderwijs

Beoordeling kindcentra

Meergetalenteerden

Inschrijven


 

Algemeen

Ouders

Agenda

Nieuws

Kwaliteit

Disclaimer

 

Bekijk hier de informatiegids >

 

PIT kinderopvang & onderwijs

Kinderopvang Zwijndrecht - Kinderopvang Alblasserdam - Kinderopvang Hendrik-Ido-Ambacht - Basisonderwijs Zwijndrecht
Basisonderwijs Alblasserdam - Basisonderwijs Hendrik-Ido-Ambacht - Basisonderwijs Heerjansdam - Speciaal basisonderwijs Ridderkerk
Kindcentrum Zwijndrecht - Kindcentrum Alblasserdam - Kindcentrum Hendrik-Ido-Ambacht  - Kindcentrum Ridderkerk - Kindcentrum Heerjansdam
PIT kinderopvang & onderwijs - PIT kinderopvang - PIT onderwijs

Copyright 2025 - Kindcentrum De Brug
Inloggen | Ziber Education - Ziber Kwieb, de handige schoolapp | Design by Pencilpoint | creatief in vorm & inhoud